W tym temacie zamieszczane będą poradniki na temat mechanizmów z redstonu.
Pierwszy, bardzo krótki, raczej w ramach ciekawostki; jednak w czasie pisania tego wymyśliłem już kilka zastosowań mechanizmu.
Może nie do końca można to nazwać mechanizmem, ale, jak już wspomniałem, ciekawostką. Jest to piston włączony bez zasilania. Ja jeszcze o tym nie wiedziałem zanim sam to odkryłem i jeżeli jest to wiadome ogółowi, ma wina.
Nie trzeba dużo słów, aby to opisać. Zamieszczę tutaj screenshota, który to opisuje lepiej niż ja.
Mogą być jakieś problemy z img, strona może dłużej się ładować, więc zamieszczone zdjęcia będę dawać jako spoilery, ukryty tekst.
(jeżeli coś się nie zgadza z img, to po prostu zamieszczę link: http://img803.imageshack.us/img803/7562/piston.png )
Spoiler:
1) Ułóż blok obok wybranego pistonu i postaw na nim dźwignię, włącz ją;
2) Na tym bloku postaw kolejny blok, niech nie zabraknie i dźwigni, również ją włącz;
3) Zniszcz dźwignię na dolnym bloku;
4) Zniszcz dolny blok;
5) Zniszcz górny blok;
6) Ciesz się swoim pistonem;
7) (opcjonalnie) Wykorzystaj go.
Po położeniu lub zniszczeniu bloku obok, a nawet wypłynięciu wody (czyli zaaktualizowaniu bloku) piston wróci do normy. Co do zastosowań: może on służyć jako metoda przeciw griefowaniu- gdy ktoś zniszczy blok obok pistonu, on przesunie blok i energia przepływająca wcześniej przez ten blok już nie będzie przepływać i załączy pułapkę. Działa to jak sławny wybuchowy piecyk, tylko, że bez zastosowania wody. Co do bloku górnego- nie jestem pewien, czy jeżeli zachowa się go i gdy doprowadzi się aktywny redstone, a potem go wyłączy, to czy piston nie zmieni swojego stanu. Nie zmienia to faktu, że ta metoda jest również jednorazowa, czyli na równi z wodą.
Offline